In tijden als deze is het maar goed dat wij als Quiltsters en borduursters één gezamenlijke passie hebben en dat is naald en draad.
Als je het woord UFO noemt dan vormen we allemaal een eenheid want daar hebben we er genoeg van😏. Ook ik heb er nog genoeg van.
Zelf had ik me al voorgenomen om dit jaar niet meer aan een nieuw project te beginnen.Maar zeg nu  zelf .Als je winkel dicht is , heb je nog meer tijd om te surfen op facebook en dan komt er weer het een en ander voorbij aan leuke nieuwe projecten.Ik kom daar later op terug in dit blog.
Mijn keuze om Iriscreatief te sluiten in deze periode is een bewuste keuze  geweest in mijn ondernemerschap. Onze wekelijkse Bee's worden druk bezocht.
Klanten bezoeken de winkel om stoffen en andere  materialen te kopen.
Quilten en gezelligheid kent ook verantwoordelijkheid voor en met elkaar. Ongemerkt kom je toch met elkaar in aanraking in wat voor vorm dan ook. Je kunt het niet voorkomen.
Vanuit de regering wordt het advies gegeven om gepaste afstand te houden, om de ouderengroep  in onze samenleving daarmee in bescherming te nemen.
Om die reden heb ik besloten om de winkel tot nader order te sluiten.
De webshop blijft open ,voor bestellingen .Zolang de postbedrijven doorgaan kunnen wij ook verzenden.En dat doen we graag .

Nu we gesloten zijn breekt ook voor mij een tijd aan om in mijn bakken te kijken wat ik daar nog heb liggen aan UFO projecten.😏Genoeg dus 🙈.
Gisten ben ik begonnen om de blokken van Winter Welcome Quilt Along by Ellen EQP Textiles.
Nog twee blokken te gaan met knoopjes en dan kan deze in elkaar gezet worden.

Sinds kort heb ik een Sashiko machine.
Traditioneel ben ik een hand quiltster zoals ze dat noemen.
Wanneer ik een grote quilt moet door quilten met de hand. Begin ik toch  ik veel problemen met mijn handen en dan maakt  de Shasiko machine het door quilten voor mij een stuk makkelijker.
 
Deze quilt is gemaakt door Hadassa en heeft hiervoor de stoffen van Bonnie&Camille gebruikt .

De  tulpen quilt is gemaakt door Trudy met de twee bijpassende klosjes aurifil garen worden de tulpen geappliceerd op de stof.

Ria  heeft de quilt Phoebees Garden doorgequilt met de hand.
Mooi gedaan Ria


En hier hebben we de  Granny's Garden van Wies die klaar is om gequilt te worden.



Afgelopen woensdag was de eerste borduur-bee middag.
Zomaar ontstaan vanuit de Dear Jane bee groep .
Natuurlijk Show en tell waar iedereen mee bezig is en wat men nog wil gaan maken.
Van Jenny kreeg ik deze foto via de app waarin ze schreef "Huisvlijt ,
was door het quilten helemaal vergeten hoe leuk borduren is, elke keer een blokje afmaken en het is heel moeilijk om weg te leggen". 
Het resultaat van jouw huisvlijt mag er zijn Jenny.Mooi gedaan !



Vintage HouseWife by Lori Holt
Afgelopen week hebben we de stoffen en mallen binnengekregen van de quilt Vintage Housewife .
Zelf ben ik ook met deze quilt begonnen.Blok 4 ligt nu klaar om geappliceerd te worden. 




Vanmorgen ben ik nog maar even naar de kapper geweest.
Even een opfrisbeurt voor mijn grijze haren die langzamer hand een glitter effect op mijn hoofd veroorzaakten.
Wachtend tijdens de kleuring van mijn haren even op FB en dan kom ik dit bericht tegen van mijn collega Dorry van Quilt It Dottie.


Helemaal waar zou ik zeggen.
En ja hoor daar gaan we weer.
Wat zie ik daar een nieuwe BOM Claudine's Quilt😃.

Mijn handen jeuken en ik kijk mezelf in de spiegel aan.
Geen nieuwe projecten beginnen dat had ik met mezelf afgesproken😏.
Thuis gekomen maar weer kijken op FB .Ik heb in ieder geval de bestanden uitgeprint 😉.
Ze liggen nu op mijn tafel  en wie weet .........................................🙈🙊

Vanmiddag nog even in de tuin bezig geweest .
Voor op de tuintafel wat nieuwe bloemetjes in de bak gezet.
Met het zonnetje op de achtergrond voelt het goed.



Voor dit moment einde van dit  blogje .
Laten we vooral in deze tijd lief zijn voor elkaar en contact houden via FB, mail en de app.
We hebben elkaar nog zoveel te vertellen.

Zoals altijd eindig ik met een lied dit keer van Kensington met het lied Uncharted .


Keep Calm en een prettige avond gewenst.

Desiree@iriscreatief











Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen maken.