Multitask een bekend woord in het commercieel bedrijfsleven waar ik alweer 5 jaar geleden ben gestopt met werken. Want zie mij nou hier eens zitten .
 IPad links van me, computer voor me en mijn handen gaan over het toetsenbord met een luisterend oor naar Country's Greatest Hits  The '70s.
Let your love flow van de Bellamy Brothers klinkt er door mijn headset.
Krijg er weer helemaal zin in.

Nu even terug naar de orde van mijn blog,sinds twee weken zijn de deuren weer open bij Iriscreatief.
En wat zijn we weer blij om onze klanten weer te mogen ontvangen.



Zoals je kunt zien hebben we de winkel weer opgeruimd en de indeling van de stofkasten aangepast.
Achter in de winkel heb ik nu mijn eigen plekje gekregen voor mijn naaimachine.

Onze eerste groep die we mochten verwelkomen was de Pemberley groep.
Welk in afgeslankte deelname.Wederzijds iedereen blij dat we elkaar weer konden zien na een periode van lockdown. Al met al was het weer ouderwets gezellig.
De dames hebben hard gewerkt want het is en blijft een groot project met heel veel applicatie werk.
Hier zien jullie twee midden blokken. 

Het eerste blok links is gemaakt door Jenny volgens origineel patroon.
Het tweede blok rechts is gemaakt door Astrid met hetzelfde  patroon alleen Astrid heeft de hoekblokken veranderd. En ze heeft andere achtergrond stof gebruikt.
Zo zie je maar weer wat je met een patroon en heel veel eigen inspiratie kunt doen.
Chapeau ladies.


Deze maand zijn we gestart met het BOM project Vintage Treasure van Libby Richardson

De eerste stofpakketten zijn verstuurd en ik ben natuurlijk heel benieuwd hoe de eerste blokken zijn geworden. Ondertussen zit ik te wachten op de volgende patroondelen.
Volgens de Australian Post is het pakket nu in Amsterdam voor sortering.
Blok twee van deze quilt heeft drie borduuronderdelen.
Sylvia is alvast begonnen met het borduren van de blauwe versie van deze quilt.

Hester kwam zaterdag stofjes uitzoeken voor de quilt Fleur 
En natuurlijk mochten we de blokken bewonderen en op de foto zetten.

 Edith een vaste bee bezoeker heeft haar sampler af van de applicatiecursus en  ook handmatig doorgequilt. Mooi gedaan Edith

Een quilt met een verhaal.

Hadassa die regelmatig op de zaterdagmiddag een kopje thee komt drinken heeft deze quilt machinaal gemaakt voor Iriscreatief.
De stoffen die hiervoor gebruikt zijn komen uit een serie van Moda stoffen.
Niet zo bijzonder zou je zeggen maar IK  had wel wat met deze stofserie.
Kon er ook moeilijk afscheid van nemen. Deze stoffen gingen ook letterlijk van voor naar achter in de winkel .Want ooit Ja als ik tijd had wilde ik daar een quilt van.
In het verleden hadden wij Gea en ik  al een quilt van gemaakt en deze gedoneerd aan stichting DOG op Curaçao.  De opbrengst van de verkoop van deze quilt kwam ten goede van deze stichting.  www.stichtingdog.org
En Hadassa die heel goed is in machinaal quilts maken wilde wel nog een quilt maken .
Nou dat klinkt als muziek in mijn oren. En zie hier dan het resultaat
Wat ben ik maar wat blij met deze quilt.
Samen met Lia heb ik deze quilt gedubbeld en dan gaat Lia voor mij de quilt onder de Sashiko door quilten.

Van Karin kreeg ik een foto met de quilt Papergarden.
In 2019 hadden we hier een groep van gedurende het BOM project.
Prachtig resultaat met heel veel en mooi appliceer werk. 

Janita heeft haar kerstquilt Sew Merry klaar .
Ook dit was een BOM project in de periode 2019/2020 bij Iriscreatief

En dan showen we hier wat thuiswerkjes tijdens de lockdown periode.

Ans heeft deze babyquilt machinaal gemaakt.
De stofjes die ze hier voor gebruikt heeft zijn uit de serie dimples van Andover.

Joke maakte dit kleine quiltje voor aan de muur bij de eettafel.
Het patroon die ze hiervoor heeft gebruikt komt uit de Quiltcountry VIVE LÉTÉ
De stofjes die ze gebruikt heeft komen zijn uit de serie featuring vintage  happy 2 by Lori Holt.


Wies is bezig met de quilt Vintage Housewife by Lori Holt.
Het telefoonblok is nu ook klaar.


Marja heeft dit leuke Ipad tasje gemaakt.
Met allemaal stofjes van American Jane.

In februari waren we gestart met een borduurmiddag per maand.
Als groep zijn we heel enthousiast begonnen met verschillende borduurwerken.
Echter de lockdown gooide roet in onze borduurplanning .
Maar zie hier
Jenny heeft in deze periode heel hard gewerkt aan twee borduur projecten .



 Ze zijn klaar om ingelijst te worden.



Van Djoeke Stichting Dog Curaçao kregen we ook nog een bedankje voor de maandelijkse donatie die wij hebben gedaan  vanuit de Bee pot.


 Maandag 22 juni beginnen we met de opruiming van stoffen.
We hebben buiten in de tuin een tafel staan met stoffen en uitlopende artikelen .
Gezien de 1,5 meter maatregel vragen we onze klanten om vooraf telefonisch een afspraak te maken.
Even een telefoontje naar 06-24119050 zodat je kunnen inplannen.
Je bent van harte welkom.




En dan is  mijn blogje weer ten einde.
Ondertussen heb ik al drie keer alle nummers gehoord van Country Greatest Hits The '70s .
Ik sluit nu af met het nummer Paper Rosse van Mary Osmond .
Een mierzoet liedje van het album Donny &Marie Osmond.

Voor straks een goede nachtrust en morgen weer gezond op.
Met een pootgroet van Evi onze Westpointer .







  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen maken.