Laat ik maar gelijk met wat lekkers beginnen met een ijsje van
Van der Poel


Een begrip in Twente .

Gisteren dagje Oss gedaan met dochterlief ter gelegenheid van de verjaardag van mijn oudste zus.
Klein familie feestje met heel veel eten. Heeft toch iets te maken met onze cultuur😏denk ik.
En wat hebben we gegeten?  Indisch natuurlijk.
Want  zowel mijn oudste zus als mijn broer houden van heel veel Indisch koken.Jammie!!!!
En na zo'n heerlijke maaltijd  hoort een nagerecht bij.Wat zal je denken. IJS.
Zo gedacht zo gedaan. Op de terugweg richting Hengelo vroeg ik in de auto  aan dochterlief.
Wat denk je is Van Der Poel nog open.
Techniek bestaat voor niets. Hup telefoon erbij en snelle vingers typen wat in . 
Joepie ze zijn  nog open. Jawel  tot 22.00 uur Mam.
Yes, het is 19.00 uur geweest dus ik mag weer wat harder rijden.
Van der Poel here we come 🚗😁🍨.
🦋

Voor de verjaardag van mijn zus  heb ik samen met haar een quilt gemaakt.
Langzamerhand begint dat wel traditie te worden. Een quilt maken voor broers en zussen
wanneer zij de respectabele leeftijd van hun  ...... verjaardag hebben bereiken om een quilt als cadeau te geven.
Grote familie 😏. Ik heb dus nog 3 quilts te gaan.

🦋

In 2019 is Aaltje begonnen met de quilt Remember When design by Libby Richardson.
Hoe mooi om te zien dat je met je eigen ideeën weer een bijzondere  quilt
met een verhaal kunt maken. 



















🦋

Deze Dear Jane quilt is gemaakt door Fernande Authuys .
Zo mooi😍


Voor vele bekend als de beheerder van de facebook pagina Nederlandse en Belgische Dear Jane Quilters.
Ben je bezig met de Dear Jane of wil je deze gaan maken.Kijk dan op deze FB pagina en meld je aan.
Je ziet daar heel veel, echt heel veel Dear Jane blokjes en Quilts.
Maar ook de geborduurde Dear Jane.
Fernande komt samen met Anne Marie naar Iriscreatief voor de open dag in Augustes.
We zullen vragen of ze deze mooie Dear Jane quilt wilt meenemen dan kunnen we die van dichtbij bewonderen.
🦋
Over de maand Augustes gesproken.
Week 33 zijn we gesloten.
Een korte vakantie en voorbereiden op de open dagen daar heb ik samen met mijn team wel zin in.
Week 34 hebben we open dagen op 21 en 22 Augustes.Noteer dat maar vast in je agenda.
We maken het weer gezellig en de koffie en thee staat weer als vanouds voor je klaar.

🦋
Lia geeft in de periode dat ze in Nederland is workshop tassen maken.
Deze tas heeft ze als model gemaakt voor in de winkel.


De eerste workshop van deze tas is van start gegaan.Er is hard gewerkt.ze kregen er rode wangen van. Maar kijk eens het begin is er. Volgende week deel twee van de workshop.

 De eerste delen voor de tas  gemaakt door Maja.

🦋

En Maja die kan nog wel meer dan tassen maken.
Zo kwam ze op de donderdag bee met een tasje.
Ja en als ik een tas zie weet ik dat daar weer wat moois of iets eetbaars uit komt.
Tot mijn verrassing potjes eigengemaakte jam.Yes alweer lekker , nou die wil ik wel.
Vanaf die dag stond er een potje overheerlijke Jam bij huize Nijman in de koelkast .
En zoals ik al schreef stond, want het potje is nu leeg.
Afgelopen donderdag op de bee heb ik Maja heel lief  aangekeken en gevraagd zijn de aardbeien en rabarber al op?
Stiekem hoop ik dat Maja donderdag weer een tas mee neemt met heel veel potjes Jam.
HAMSTEREN zou ik tegen mezelf zeggen.🙈

🦋
Vandaag  was het weer een gezellige drukke dag bij Iriscreatief.
Er was  een bee , er werd een quilt gedubbeld, en we kregen bezoek van klanten die hier in de omgeving op vakantie zijn .
🦋
Deze quilt is gemaakt door Anita.
De sampler is gemaakt in de basiscursus.
De  Aboriginal stoffen die zijn gebruikt in deze quilt  heeft Anita
 meegenomen van haar vakantie in Australië.
Een mooie herinnering aan een bijzondere vakantie.
En wij mogen meegenieten van de mooie stoffen die ze heeft meegenomen.
🦋
In 2019 zijn we bij Iriscreatief gestart  met een groep dames die de quilt Pemberly wilde maken.
Een mega project met veel appliceer werk.
Jenny heeft de Pemberly klaar en wat is die mooi geworden.
In een woord geweldig.

🦋
Ria toverde uit haar tas de lapjes kast quilt.
Alle blokjes zijn met de hand gemaakt en in ieder blokje een stofje.

Deze rood witte quilt is ook door Ria gemaakt.


🦋
Mirjam maakt de quilt Winter Village voor een bijzondere gelegenheid.
Als je goed kijkt kun je het zien in het mooie borduurwerk wat ze heeft toegevoegd in een van de huizen. 

🦋
En ergens über die grenze wordt er hard gewerkt aan een hele mooie quilt.
We gaan het vragen of we de quilt op ons blog mogen zetten.
Zo mooi is deze quilt.
🦋
Voor alle Bee ladies van de afgelopen maand een dank van Djoeke voor de donatie die we weer hebben gedaan voor Stichting Dog op Curacao.
https://stichtingdog.org/

🐕🐕🐕🐕🐕
En dan hebben we als afsluiting nog een honden dingetje bij Iriscreatief.
We hebben een logé erbij.
Vosje heet hij en dit hondje  heeft een iets ander formaat dan onze eigen honden.
Zo ook het mandje van Vosje.
Alleen  Obbe  en  Beethoven denken daar iets anders over.
Als Vosje erin kan kunnen wij dat ook.

En zie hier het resultaat van een te grote hond in een te kleine mand.
En vosje die kijkt gewoon toe en ligt prins - heerlijk bij manlief op schoot.


Maandag toch maar kijken naar een mand met een iets groter  formaat.
🦋
Zoals altijd eindig met een liedje.
Hoe kan het anders I love my Dogs van Cat Stevens.

Voor straks een welterusten en morgen weer fris en fruitig op.

Desiree@iriscreatief











 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen maken.