Na een lange tijd van blog afwezigheid ben ik vanavond maar weer achter mijn toetsenbord gekropen.
Wat hebben we met ons allen een bizar jaar achter de rug.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste vaccinatie gehaald en toen ik gisteren de persconferentie zag , had ik in ieder geval het gevoel er komt weer ruimte in vrijheid.
(Dan wel in de ruimste zin van het woord.)




Vanaf volgende week vrijdag 30 april kunnen we  weer de deur openzetten voor onze klanten.
De vlag kan weer opgehangen worden en hangt weer een quilt bij de ingang.
                                                   Je bent  van harte welkom bij Iriscreatief.

In de afgelopen maanden hebben we ruimte gemaakt in de winkel voor nieuwe stoffen en via facebook veel stoffen in de opruiming gedaan.
De website heeft zijn uren wel gedraaid .
Mede daardoor  hebben wij er ook voor gezorgd dat het soms te druk was bij PostNL  😁
Dank aan iedereen 😘die bij onze winkel via de website www.iriscreatief.nl bestellingen heeft gedaan en ook via facebook bedankt voor je bestelling.

Ja en dan ga je denken, Desiree wat heb jij zoal gedaan het afgelopen jaar .

Laat ik beginnen met onze gezinsuitbreiding van drie kleinkinderen.  Fos, Julia en Len.
In een periode van een pandemie zijn deze drie kinderen  zonnetjes  voor de hele familie.
Van Ineke kreeg ik deze slofjes om cadeau te geven.




We hebben de winkel opgeruimd .
Na telling van alle planken stof ben ik tot de conclusie gekomen dat ik geen voorstander ben van heel veel stof op voorraad in de kasten. De stoffen die alweer een tijdje in de kasten stonden hebben we gesorteerd en leuke pakketten van gemaakt .
Op facebook hebben we de verkoop van deze pakketten gedaan.
FB pagina Koop/Verkoop Quiltstoffen, Quiltbenodigheden & borduurartikelen
Daar hebben we veel klanten mee blij gemaakt.
We gaan dit vaker doen op deze manier omdat we daar een groter bereik hebben van klanten.





Er is weer ruimte in de winkel voor mooie nieuwe stoffen die na een lange wachtperiode vanwege de corona  eindelijk binnen zijn.



Wanneer je geen bee's meer kunt draaien en de winkel op slot gaat vanwege de pandemie
dan heb je  tijd over.
In het begin was dat wennen.

Onze honden Koos, Beethoven Evi en Obbe waren er maar wat blij mee.
Eindelijk aandacht van het vrouwtje.
En wat gaan ze dan doen? Slapen.

 


 
Bij het opruimen en herinrichten van de winkel  kwam ik het een en ander tegen aan quilts.
 die ik nog wilde maken of moest afmaken.
En zie hier mijn resultaten.

Bleu Bird Lane by The Birdhouse
Wat heb ik met veel plezier gewerkt aan deze quilt.

Vitage House Wife by Lori Holt
Een quilt met veel uithaal ,pas en meetwerk.
Uiteindelijk is het een mooie vrolijke quilt geworden.
Ook deze gaat op de stapel van doorquilten.



Winter Welcome by Ellies Quiltplace kon onder de sashiko machine.

                                                        Emma Mary by Judy Newman
                                           Die hangt aan het rek om gedubbeld te worden.


                                                 Vintage Treasure by Libby Richardson
                           Dit is een maandelijkse BOM die we in april 2020 zijn gestart .
                                                    Ook deze ligt nu op de stapel doorquilten.


En als je denkt dat het nu klaar is, helaas niet.
Er liggen nog enkele quilts te wachten op mij.
Voor jullie toch wel herkenbaar denk ik. Want we werken niet aan een project, nee hoor gewoon 5 tegelijk. Dat zorgt voor afwisseling zeg ik altijd 🙈😁

In afwachting wanneer we echt weer onze Bee groepen mogen ontvangen kunnen we jullie in ieder geval welkom heten in ons winkeltje met heel veel nieuwe stoffen.
Hoe het programma gaat uitzien daar gaan we nog over brainstormen.
Er staan nog wat quiltprojecten op de lijst die we eerst gaan inplannen, wanneer we weer groepen mogen ontvangen.



Wat wel zeker is dat we het project Jane Austen na de zomer gaan opstarten.
Afgelopen december hebben we klanten blij mogen maken met de stoffen voor de quilt Jane Austen. Alleen de doos al was een hebbeding voor op je tafel. 
We gaan daar een gezellige dag van maken. Met een gast.




En dat brengt mij op het volgende.
Vandaag ben ik op afspraak gaan winkelen met mijn dochter en kleindochter bij H&M.
We komen daar in gesprek met een zeer vriendelijke man genaamd Alex Hospers.
Je kent het wel je praat even over winkelen op afspraak( ik wordt daar een beetje kriebelig van) en dan bij de kassa betalen met pinpas ( nu mijn pincode nog) en een kleindochter die honger heeft en haar flesje nog niet heeft leeg gedronken .Ondertussen tikt de klok door want we hebben nog maar 5 minuten en dan is onze tijd om. Winkelen op afspraak noemen ze dat. Ik krijg er hartkloppingen van.

Alex kijk even achter het sierraden rek om .
En zegt doe maar rustig aan dames hier maken we gewoon even tijd voor.
Yes ze bestaan winkeliers die niet gestrest in de winkel staan of ik wel op tijd de winkel uit ben.
En zo kom ik in gesprek met Alex . Tot mijn verbazing kom ik er achter dat we samen een passie hebben voor naald en draad.
Alex maakt namelijk hoeden.http//ww2.hospershoeden.nl
Wauw zeg ik in een adem en mijn gedachte gaan gelijk naar een hoedje voor het Jane Austen festival in Birmingham .
Even aan Alex vragen en warempel hij is ook een Jane Austen fan.
Zie je ons al bij H&M staan,  mijn dochter en ik we glunderen tot achter onze oren.
Kort samen gevat we hebben gegevens uitgewisseld en binnenkort ga ik  een afspraak maken met Alex.
Voor de passie die we samen delen naald en draad , en niet te vergeten mijn Jane Austen hoedje😁
Wat een quiltster zoal niet mee maakt op een dag winkelen op afspraak.

Dit brengt mij weer tot het einde van dit blogje, wat ik zoals altijd afsluit afsluit met een songtekst.
Dit keer heb ik gekozen voor een liedje uit de de Netflix film Chocolate OST  / Always be here gezongen door Hajin.


Voor straks een goede nachtrust  
Desiree@iriscreatief









 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen maken.