Dear Jane geeft een Feestje


Laten we maar gelijk met de deur in het blog vallen.
Dear Jane en een feestje.




Zondag 21 augustus komt Fernande Authuys uit Vilvoorde een weekje bij Iriscreatief in Wierden logeren.
Samen met Agnes Ostendorf is Fernande beheerder van de facebookpagina Nederlandse en Belgische Dear Jane Quilters. Een pagina waar je kunt genieten van alle mooie Dear jane werken.
Vragen kunt stellen en veel tips krijgt. Een pagina met 1364 leden.

Aankomende week gaan we bij Iriscreatief gezellige dagen organiseren.
Woensdag  24 augustus is er een Dear Jane Bee. (Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar; meld je aan via de facebookpagina Iriscreatief  PB)
Donderdag 25 augustus vieren we de verjaardag van Fernande,  je bent van harte welkom om haar te komen feliciteren.
Zaterdag 27 augustus is er een open dag bij Iriscreatief .



Je bent van harte Welkom @iriscreatief in Wierden


Ondanks de warme dagen de afgelopen weken is er weer hard gewerkt door de dames.
Anita heeft deze schildpad gemaakt van hand geverfd authentiek batik stof uit het voormalig
Nederlands Indië .


Ina wilde nog een Quilt maken voor haar dochter.
We hebben samen de stoffen hiervoor uitgezocht.

Wies stuurde een foto van het midden blok van de Quilt Blume and Growe van Natalie Bird.
Heel mooi borduurwerk.

Jolanda maakt een borderrand van hexagon bloemen.


Josje is bezig met haar kerstquilt


En deze speldenkussen is van .......



Lia is op vakantie en heeft haar Sashiko machine meegenomen om de quilts door te quilten.
Deze quilt is gemaakt door Anne-Marie.



En wie bewaard vindt wat.
Als je gaat verhuizen moet je opruimen.
 Maar ja ik kan moeilijk afstand doen van....
Ik denk altijd, stel dat of misschien heb ik het nog nodig of kan iemand het gebruiken.
Zo ook met deze hexagonen.
Gemaakt in de trein toen we met een groepje dames  naar de Nadel und Faden in Karlsruhe gingen.
Honderden hebben we er van gemaakt .
Bestemd voor  de quilt die ik samen met mijn zusters heb gemaakt voor mijn broers verjaardag.
Met de verhuizing kwam er opeens een zak tevoorschijn met overgebleven hexagonen.
Mooi dacht ik die ga ik voor mezelf gebruiken.
Een klein quiltje voor op de bank gemaakt van hexagonen met waardevolle herinnering. 



Mijn blogje sluit ik af met de herdenking.
Op 15 augustus 1945 kwam er een einde aan de tweede wereldoorlog in voormalig Nederlands Indië. Daarmee eindigde de oorlog in het Koninkrijk der Nederlanden.
Het bracht geen vrede maar een nieuwe periode van onzekerheid en geweld.
Elk jaar vinden er herdenkingen plaats bij monumenten  door heel Nederland en Indonesië.



We dragen dan de Melati speld, de Indische Jasmijn, als symbool van respect, betrokkenheid en medeleven.
Het Indischmonument.nl is een plek om te herdenken, verhalen te delen, te leren en te laten zien wat ons verbindt.

Ik sluit af met het lied Dageraad  van het 
Indische Muzikanten Collectief.



Nog een fijne avond.
ook namens Obbe.
Desiree@Iriscreatief



Tekst Herdenken Moesson nr 1/2 Juli/Augustus 2022

Reacties

Populaire posts van deze blog

Herinneringen maken.